• BIST 104.123
  • Altın 145,971
  • Dolar 3,4910
  • Euro 4,1702
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 9 °C

SORU VE CEVAPLAR 6. SERİ

SORU VE CEVAPLAR 6. SERİ
NPİSTANBUL Hastanesi ve Memory Center Nöropsikiyatri Merkezi'nden 33 uzman tüm psikoloji ve nöroloji konusundaki sorularınızı cevaplandırıyor!...

HURRİYET


SORU
Ara ara içimde bir kıpırtı oluyor mesela en basitinden bir kan testi yaptırdığımda birden aşırı bir heyecana kapılıyorum ya da dışarıda herhangi bir eczahnede tansiyon baktırdığımda yine heyecanlanıyorum ne yapmam gerekiyor yardımcı olabilir misiniz
CEVAP
Heyecanlı bir yapıya sahipsiniz özellikle sağlık ile ilgili konularda, bu durum kişinin endişelerinin olduğunun göstergesidir. Sürekli hastalık kaygısı bir durum içine girerseniz mutlaka bir psikiyatristten yardım almalısınız. Pek çok kişi sağlıkla ilgili durumlar hakkında ufak tefek endişeler yaşayabilir ancak bu sürekli bir endişe haline gelirse ve yaşam kalitesini bozacak bir durum söz konusu olursa o zaman tedavisi uygun olur. Zihninize bir şekilde gelen kuruntular var demek ki ya da yakın çevrenizden birilerinin rahatsızlıklarından çok etkilenmeniz. Genellikle her şeyden çabuk etkilenen kişilerde bu durum görünür ve empati özelliği fazla olanlarda. Karşınızdakinin acısını kendi acınız gibi hissedersiniz ve öyle yaşarsınız ancak kendinize döndüğünüzde kendi gerçeğinizle olmalısınız bir başkasının hissettiği acı verici duygu sürekli sizinle birlikte olmamalı. Kişiler bazen başarabilir bunu atmayı üzerlerinden bazen de günlerce hatta aylarca bu durumu yaşarlar. Eğer kendi yaşantınıza dönemiyorsanız mutlaka bir psikologdan yardım almalısınız. Uzm.Psikolog Yıldız Burkovik  www.mcaturk.com 0216 418 15 00 NPİSTANBUL Hastanesi. www.npistanbul.com T:+90 0216-633-0-633

SORU
Öncelikle bu yardiminizdan dolayi tskr ederk sorunuma baslmak istiyorum ben 19seneden beri almanyadayim turkiyeden askerligimi 18ay yaptiktan sonra almanyaya geldim en buyuk sorunum turkiyeden vede ilk okul bir inci siniftan ogretmenin beni tahtya kaldiracagi en can alici terlemeki korkuyal animsarim hep ogunu cunku simdiki korkularimi yasamaya basladigimda nedense akllim hep ilk okula gider almanyadan d.r gittim terapide aldim bir sure fakat ben en son sosyal fobi olarak tes his edildim ama
CEVAP
Sosyal fobi de ilaç tedavisi ile birlikte düzenli terapi yardımı almak da oldukça yararlıdır.  Geçmiş anıların bugünkü yaşamımıza etkisini azaltmaya destek olan terapi yöntemleri son yıllarda hızlı bir şekilde gelişmiştir.  Bu konuda birbirinden farklı teknikler kullanılmaktadır. Düzenli tedavi  bu sorununuzun üstesinden gelmenize yardımcı olacaktır. Ayrıca ek olarak Uzm: Psk. Yıldız Burkovik in “Sosyal Fobi” kitabını okumanızda da fayda vardır.  Zehra Erol Uzm.Psikolog Memory Center Nöropsikiyatri Merkezi T: (216) 418 15 00 www.mcaturk.com
 
SORU
Merhaba bi kaç yerde antidepresan ilaçların intihar eğilimi yaptığını okumuş ve duymuştum yakın zamanda komşumuzun oğlu intihar etti bu 2. denemesiydi bu sefer kurtulamadı dışarıdan bakıldığında bırakın intihar etme isteğini depresif bile diyemeyeceğinz biriydi bi dönem bu ilaçlardan kullanmış şimdi çok ihtiyaç duymama rağmen bu düşüncemden dolayı doktora dahi gidemiyorm çok arada xanax 0,5mg kullanıyorm bu tarz ilaçlar hakkında bilgi verirsenz sevinirm teşekkürler..
CEVAP
Antidepresan ilaçların kullanıldığı hastalıklar intihar eğiliminin de yüksek olduğu hastalıklardır. Dolayısıyla antidepresan kullanan kişilerin bir kısmında intihar görülmesi doğaldır. İntihara neden olan etkenin ilaç mı yoksa hastalığın kendisi mi olduğu sorunu uzun yıllardır tartışılmaktadır. Ancak sağlıklı gönüllüler üzerinde yapılan çalışmalar, antidepresanların intihar eğilimini artırmadığını göstermiştir. İlaç prospektüslerinde yazan ifadeler ise ilaç firmalarının yasal sorumluluktan kurtulmak için buldukları bir yoldur. Zira bu ilacı kullanırken intihar ederek ölen kişinin yakınları tarafından açılacak tazminat davalarının önüne geçmek hedeflenmektedir. Saygılar sunarım. Dr. Alper EVRENSEL, Psikiyatri Uzmanı NPİSTANBUL Hastanesi. www.npistanbul.com T:+90 0216-633-0-633

SORU
EŞİMLE SÜREKLİ TARTIŞIYORUZ AMA SEBEBSİZ YERE VE BENİ AŞALIYOR OTURUPTA EŞİMLE HİÇ KONUŞAMIYORUZ BENİMLE KONUŞMUYOR DİNLEMİYOR BİLE ÜÇ ÇOCUĞUM VAR VE ÇOÇUKLARIN YANINDA TARTIŞIYOR HAKARET EDİYOR BU DURUMDA NE YAPMAM GEREKİYOR
CEVAP
Sürekli tartışmaların yaşandığı huzursuz bir ev ortamı çocukların fiziksel ve ruhsal gelişimine zarar verir, böyle bir ilişkinin  içinde olmak eşleri de yıpratır, bu nedenle çatışmanın nedenlerinin anlaşılması ve iletişimin sağlam temellere oturtulması için çözümler üretilmesi gerekir, eşiniz kavgaları başlatan taraf bile olsa kavga iki kişi arasında yaşanan bir ilişki biçimidir ama bu tarz iletişim problemleri çözmez büyütür, evlilik terapisi yardımı ile her ikinizin de birbirinden beklentilerinin neler olduğu, ilişkide nasıl roller sergilendiği, çatışmaların nedenleri ve iletişim hatalarının anlaşılıp değiştirilmesi mümkün olabilir. Uzm. Psikolog Çiğdem Demirsoy NPİSTANBUL Hastanesi. www.npistanbul.com T:+90 0216-633-0-633

SORU
Eşimle 5 yıldır evliyiz.Birbirini seven mutlu bir çiftiz,ilişki esnasında orgazm olamıyorum,eşime de söyleyemiyorum,onun üzülmesini hiç istemiyorum.Nasıl düzelir,ne yapmam gerekir bilemiyorum.Henüz çocuğumuz da olmadı pek bir sorun bulunamadı,bununla ilgisi olabilir mi?Psikoloğa gitmem mi gerekir bilemiyorum.simdiden teşekkürler
CEVAP
Evliliklerde cinsellik olmazsa olmazların içerisindedir.Bunu hep diyoruz.Çünkü;bunun hem psikolojik ,hem biyolojik,hemde toplumsal yönü vardır.Orgazm olmama cinsellikte önemli bir eksikliktir.Ve kendi başına da düzelecek bir durum değildir.Bu işi hep fedakarlıkla ve tek taraflı götüremezsiniz.Sizin bir an önce bu konu da uzman(cinsel terapi uzmanı) psikolog veyahut psikiyatristten yardım almanız gerekmektedir.saygılarımla. Uzm.Psk.Necmettin GÜRSOY NPİSTANBUL Hastanesi. www.npistanbul.com T:+90 0216-633-0-633

SORU
Yaklaşık 2 haftadır uyuyamama,yorgun ve baş ağrısıyla uyanma,şiddetli ani baş ağrıları,mide bulantısı,belde boyunsa ağrı gibi sağlık sorunları yaşıyorum.hepsinin aynı anda nasıl oluştuğunu anlamış değilim.24yaşında bir bayanım.yaşımın küçük olmasından dolayı bu sorunlar beni rahatsız ediyor.yardımcı olursanız çok sevinirim.
CEVAP
2 haftadır süren bir klinik tablonuz var ve ağrı şikayeti ön planda. Bu durumda yapılması gereken öncelikle “organik bir rahatsızlık var mı?” Sorusuna yanıt bulmaktır. Bu nedenle dahili yönden tetkiklerinizin yapılması ve ayırıcı tanıda düşünülmesi gereken rahatsızlıkların ekarte edilmesi uygun olur. Şayet yapılan değerlendirmelerde organik bir neden bulunamazsa ve size şikayetlerinizin “psikojenik” olduğu söylenirse bir psikiyatri uzmanından yardım almanız gerekebilir. Dr. Hasan Basri İzgi  NPİSTANBUL Hastanesi.

Bu haber toplam 5552 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
Tüm Hakları Saklıdır © 2006-2017 Aktüel Psikoloji | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 02124661050 | Faks : 02129093121 | Haber Yazılımı: CM Bilişim