1. HABERLER

  2. KADIN SAĞLIK

  3. Kadınlarda 'İnme' Riski

Kadınlarda 'İnme' Riski

Menopoz nedeniyle hormon tedavisi gören kadınlarda inme riski artıyor.

A+A-

TRT - Menopoz dönemindeki semptomları azaltmak için hormon tedavisi gören orta yaşlı kadınların inme geçirme riskinin daha fazla olduğu belirlendi.

ABD'de yapılan araştırmada, 121 bin 700 hemşirenin 1976'dan itibaren tutulan sağlık kayıtları incelendi. Değerlendirme sonucunda, menopoz döneminde östrojen hormonu alan kadınlarda inme riskinin, hormon almayanlara oranla yüzde 39 yüksek olduğu saptandı.

Hormon takviyesi almayan kadınlarda 360 inme vakası görülürken, hormon alan kadınlarda bu sayı 414'e yükseldi. Yumurtalık kanserinden korunmak için östrojen-progesteron kombinasyonu kullanan kadınlarda da inme riskinin yüzde 27 oranında fazla olduğu belirlendi.

Uzmanlar, genel olarak değerlendirildiğinde, 50'li yaşlarının başında menopoza giren kadınlarda riskin daha az olduğunu ve düşük dozda hormon tedavilerinin riski azaltabileceğini düşünüyor.

Araştırma ekibinden Dr. Joann Manson, düşük dozda östrojen kullanılması ve kullanım süresinin birkaç yılla sınırlandırılmasının, inme riskini en aza indirebileceği belirtti.

Manson ve meslektaşlarının araştırma sonuçları, "Archives of Internal Medicine" dergisinde yer alıyor.

Menopozun "sıcak basması" gibi olumsuz etkilerini azaltmak için hormon tedavisi uygulanması konusunda 2002 yılından beri farklı görüşler öne sürülüyor. 2002'de yapılan başka bir araştırma, hormon tedavisinin meme kanseri, kalp krizi, kanda pıhtı oluşması ve inme risklerini artırdığını ortaya koymuştu.

Bu haber toplam 1083 defa okunmuştur

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.