• BIST 97.533
  • Altın 145,781
  • Dolar 3,5801
  • Euro 4,0019
  • İstanbul 20 °C
  • Ankara 15 °C

Anne ve babalar bu ilaçlara dikkat!

Anne ve babalar bu ilaçlara dikkat!
Hiperaktivite ilaçlarının çocuklarda kalp krizi ile ani ölüm arasında ilişki bulunduğunu gösterdi.

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu için kullanılan Ritalin gibi ilaç alan çocukların ve gençlerin ani kalp ölümü riskinin arttığı görüldü. Ancak, Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi, çalışmanın şüpheli olduğunu belirterek, ilacın kullanım şeklinde değişiklik yapmayacağını açıkladı.

İlaçlardan dolayı ani kalp ölümü riskinin çok küçük olduğu bilinmesine rağmen, yeni araştırma bu kaygılarla ilgili kuvvetlendirici veya tamamlayıcı delil buldu. Araştırmacılar, bilinmeyen nedenlerden dolayı aniden ölen 564 çocuğun ve gencin ilaç kullanım verilerini topladı. Açıklanamayan ölümlerden çoğu, önceden teşhis edilemeyen kalp ritm bozukluğundan olduğu bulundu.

Çalışma, hiperaktivite ilaçlarının kalp ölümlerine yol açtığını ispatlamıyor. Ancak, araştırmacılar çocuklar ilaçları kullanmaya başladıklarında kalplerinin durumunu görmek için dikkatli bir görüntülemeden geçirilmeleri gerektiğinin altını çiziyor.

Amerika Psikiyatri Dergisi'nde yayınlanan çalışmada, araştırmacılar bunların nadir görülen vakalar olduğunu ve ailelerin fazla endişelenmemelerini söyledi. Çocuklara iyi gelen ilaçları kesmemelerini belirten uzmanlar, ancak bu ilaçları reçete eden doktorların hastalarının tarama ve takip konusunda ihtiyatlı olmalarını istedi.

Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi "Çalışma bu ilişkiyi ispatlamıyor"

Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi yetkilileri, bulgularla ilgili şüphelerini yaptıkları yazılı açıklama ve basın toplantısıyla açıkladı. İlaç kullanımıyla ilgili bilginin yıllarca toplandığını ve hatta bazı vakalarda çocuğun ölümünden onlarca yıl sonra bu bilgilerin toplandığı için bu çalışmaya güvenmediklerini belirttiler.

ZAMAN

Bu haber toplam 1589 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Acil Servislerde Görülen Psikiyatrik Durumlar02 Şubat 2017 Perşembe 14:22
  • Vajinismus Hastalarının 8 Fobisi22 Ocak 2017 Pazar 13:40
  • Antidepresanlar Boşanmayı Etkiliyor11 Ocak 2017 Çarşamba 20:20
  • Psikiyatrik Tedavide Beyin Chek-Up'ı Önemli10 Kasım 2016 Perşembe 07:41
  • Akran Zorbalığının Nedeni?07 Kasım 2016 Pazartesi 19:33
  • ANKSİYETE BOZUKLUKLARI31 Ekim 2016 Pazartesi 18:11
  • Fobik Misiniz?28 Ekim 2016 Cuma 16:28
  • Doç. Dr. Zehra Betül Yalçıner 'Nöropsikiyatri Günleri'14 Ekim 2016 Cuma 18:15
  • Ruh Sağlığınızı 10 Adımda Korumanın Yolu13 Ekim 2016 Perşembe 19:04
  • Mevsim Geçişi Uykusuzluğu Tetikliyor!30 Eylül 2016 Cuma 17:01
  • EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
    Tüm Hakları Saklıdır © 2014 Aktüel Psikoloji | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 02124661050 | Faks : 02129093121 | Haber Yazılımı: CM Bilişim